L’influència de la publicitat en el jovent es llargament coneguda. Intervé fortament en els models d’identificació dels joves i conseqüentment, en els seus comportaments i actituts.
Es per aquesta vulnerabilitat que creiem molt convenient treballar amb el jovent al voltant d’aquests temes:
. Manipulació i Eines de Persuasió de la Publicitat.
. Mass Media i Consumisme.
. Sexisme i Racisme a la Publicitat.
amb aquets Objectius:
. Revelar els veritables propòsits de la publicitat i contextulitzar-la en el nostre sistema social.
. Identificar els valors socials que projecta i tracta de consolidar la publicitat.
. Mostrar com la publicitat reprodueix misatges que sostenen les desigualtats de gènere, assignant rols molt concrets tant a homes com a dones.
Duració de l’activitat: 2 hores.
Nines, carrets de bebè, cuines, i centenars d’accessoris estètics seran dirigits exclusivament a les nenes perpetuant així un model de dona estereotipat definit únicament per la cura als altres, la submissió, la sensibilitat i el culte a la bellesa, i restringint als nens el desenvolupament d’aquestes potencialitats. De la mateixa manera, comprovarem amb bastant facilitat com, en els anuncis orientats a públic infantil masculí, apareixen colors forts com el vermell, marró o blau, mai rosa o tons pastissos, la música és estimulant, no dolça ni reposada, i les joguines són més violents o d’acció, com a cotxes, ninots que barallen, etc. No oblidem que és a través del joc, en gran manera, com les criatures aprenen amb aquesta experiència a desenvolupar unes capacitats o unes altres.
La publicitat, que no és sinó un producte del nostre sistema capitalista on consumir i tenir cada vegada més són valors d’èxit, manipula amb l’únic objectiu de persuadir a la gent al fet que compri el que ofereix. Influeix, orienta les opinions i limita les conductes de lxs espectadorxs, contribuint així a la transmissió de rols i estereotips de gènere. A més, gairebé sempre trobem actors i actrius blanques i en explicades ocasions es representen altres poblacions ètniques. Que dir de l’aparició d’altres models familiars que s’allunyin de la tradicional família nuclear. Ni rastre de famílies homoparentals o monoparentals.